Best Credit Management

Werken jullie op basis van ‘no cure no pay’?

Best Credit Management werkt 100% op basis van no cure no pay! Wanneer je last hebt van traag of niet betalende debiteuren en u geeft uw incasso dossier aan ons  uit handen, dan gaan wij de incasso procedure starten met het verzenden van een brief per post en per email. Achtereenvolgens zullen wij ons uiterste best doen om telefonisch met jouw debiteur in contact te komen zodat wij afspraken kunnen maken over de betaling van de facturen.

Omdat er echter maar twee smaken zijn in de creditmanagement wereld; een debiteur kan niet óf wil niet betalen, is het de kunst te achterhalen in welke categorie de debiteur thuis hoort. Wanneer wij achterhaald hebben of de debiteur niet kan of niet wil, dan gaat onze incasso medewerker met de debiteur in gesprek om de betaling te bewerkstelligen. Dit doen we door telefoontjes, WhatsApp berichtjes en of sms’jes en in een uitzonderlijk geval zelfs een huisbezoekje aan je debiteur.

Wanneer blijkt dat jouw debiteur echt niet kán betalen, of een onderneming failliet is (of binnen korte tijd verklaard zal worden) zullen wij je nimmer adviseren om met dit dossier door te gaan naar de rechter. Wij bieden je dan de keuze om het dossier kosteloos, dus op basis van no cure no pay, te laten sluiten of wanneer je dat alsnog wenst tegen ons advies in, door te gaan naar rechter.

Kortom, wanneer je een incassobureau zoekt dat op basis van no cure no pay, jouw incasso dossiers gaat incasseren, dan zijn wij jou heel graag van dienst!

Staat je vraag er niet tussen?

We helpen je graag door je direct antwoord te geven op alle denkbare credit management vraagstukken. Neem daarom meteen contact met ons op.

Neem contact op

Het verschil tussen een incassobureau en een deurwaarder is kort gezegd; het verdienmodel. Een deurwaarder is eigenlijk het verlengstuk van een incasso bureau. Om een incassozaak voor de rechter te krijgen, dan praten we over de gerechtelijke incassofase, heb je een deurwaarder nodig. De deurwaarder is een ambtenaar die gemachtigd is om juridische stukken, zoals een dagvaarding of een vonnis, aan de debiteur uit te reiken, dat mag een incassobureau niet zelf doen.

Lees meer

Als je jezelf ook wel eens hebt afgevraagd vanaf welk bedrag je een incassobureau kunt inschakelen, dan ben je niet alleen. Het korte antwoord is simpel; er is geen minimum bedrag! Je kunt dus voor alle facturen die jouw klant niet betaald, een incassobureau inschakelen.

Lees meer

Ja dat kan hoor! Let wel op; veel incassobureaus of deurwaarders gebruiken betaalde contracten waarbij je jaarlijks een bedrag moet betalen om jouw eenmalige incasso dossier bij het incassobureau te laten incasseren. Het zou heel jammer zijn als je met een dergelijk contract verplicht wordt tot het betalen van een jaarlijkse fee terwijl je voor misschien maar één klant die jouw factuur niet betaalt, gebruik maakt van die overeenkomst.

Lees meer

Als jouw klant de factuur niet of niet tijdig betaalt, moet je meteen actie ondernemen! Begin altijd met het verzenden van een schriftelijke herinnering, dat kan per post of per e-mail. Vermeld daarin wat het gevolg zal zijn als jouw klant de factuur niet betaald, namelijk dat je een incassobureau in gaat schakelen en dat de bijkomende kosten voor de klant zijn.
Betaalt jouw klant alsnog de factuur niet, bel diegene dan op en praat er samen over!

Lees meer
Alle vragen
FAQ'S

Andere vragen

Wij van Best Credit Management geven graag antwoord op al jouw vragen. Benieuwd? Bekijk dan alle vragen.

Alle vragen